See on Scoop.itAlmere Smart City

De klant is koning, dat is het  motto van de meeste merken en bedrijven. Maar wat weten we van die (potentiële) klant? Tegenwoordig is er veel (digitale) informatie beschikbaar, zogenoemde big data. Voorbeelden hiervan zijn databases, online koopgedrag, socialmedia data en klantenservice data. Daarnaast worden producten steeds slimmer uitgerust met data, zoals chips en volgsystemen.
 

Mooie ontwikkelingen. De vraag is echter wat bedrijven en merken in de praktijk met deze data willen, kunnen en mogen. Nettribes organiseerde daarom een roundtable met een aantal A-merken en big data specialisten van Oracle en SOLV advocaten. Doelstelling van deroundtable was enerzijds te discussiëren over de kansen, beperkingen en toekomst van big data en anderzijds om met gelijkgestemden informatie en ervaringen uit te wisselen over dit snel oprukkende fenomeen.

Dit artikel geeft een kijkje in de keuken voor iedereen die ‘iets met big data wil of moet’.

See on www.emerce.nl

Advertenties