Willem Miermans, initiatiefnemer van Media036, is blij met het positieve advies van de Almeerse gemeenteraad aan het Commissariaat voor de Media. ,,Het is tijd dat er goede journalistieke programma’s in Almere worden uitgezonden”, reageert hij.

Twee weken geleden leek het er nog op dat hij de handdoek in de ring gooide. Nadat de raad een beslissing over het advies uitstelde, zei Miermans er geen brood meer in te zien. Zonder morele steun van de gemeenteraad, wilde hij zijn aanvraag intrekken. Vorige week kondigde hij aan toch weer mee te willen dingen naar de uitzendlicentie. Hij is opgetogen met dat besluit. ,,Ik heb toen te snel vanuit mijn emotie gereageerd”, vertelt hij enkele momenten nadat een meerderheid van de raad haar voorkeur heeft uitgesproken voor Media036. ,,Op aandringen van mijn medewerkers en bedrijven heb ik besloten toch door te zetten. Ook waren er enkele raadspartijen die mij vroegen door te gaan. Dus heb ik dat ook maar gedaan.”

Sourced through Scoop.it from: www.dichtbij.nl

