Met de app Locali gaat mediabedrijf The Broadcaster burger en politiek weer dichter bij elkaar brengen. Op hyperlokaal niveau kunnen gemeenten en hun inwoners in gesprek gaan over allerlei onderwerpen. Van lokaal nieuws rond bouwprojecten, discussiëren over een afgegeven kapvergunning tot samen beleid ontwikkelen.

Op een doordeweekse ochtend vielen bij Frank du Mosch van The Broadcaster de stukjes van de puzzel in elkaar. Er werd bij hem aangebeld en op de stoep stond een man met een geluiddempende koptelefoon en kettingzaag:

“Is die auto van u?”
“Ja, die auto is van mij, hoezo? ”
“Nou, die auto moet daar weg.”
“Maar waarom?”
“Nou, die staat voor een boom en die boom moet weg.”
“Waarom moet die boom weg?”
“Ja, die boom is ziek.”
“Waarom weet ik dat niet?”
“Dat weet ik niet. Maar hij gaat wel weg. ”

“De gemeente heeft dus niet de moeite genomen om mij mee te nemen naar het moment dat besloten werd om die mooie boom te kappen”, zegt Du Mosch over die ochtend. “Daar was ik boos om. Toen dacht ik: hier ligt een groot probleem.”

Sourced through Scoop.it from: www.svdj.nl

