In de huidige netwerksamenleving zijn veel gemeenten op zoek naar manieren om meer samen te werken met hun omgeving. Hoe betrekken we bewoners bij het beleid? Hoe zorgen we ervoor dat ze meer bij de gemeente betrokken zijn? Vandaag de dag zijn er bijzonder interessante startups die het meeste werk al voor je gedaan hebben. En ze leveren een kant-en-klaar product waar je direct mee aan de slag kunt.

 

Vroeger bouwden gemeenten zelf voor veel geld platformen om samenwerking te realiseren. Waarbij alles uiteraard moest passen binnen de eigen ict-infrastructuur. Nu kunnen de startups bij wijze van spreken zorgen voor plug-and-play. Maar de mensen met wie je uiteindelijk wilt samenwerken moeten dan uiteraard nog wel bereikt worden! Recentelijk sprak ik met 3 platformen die volgens mij heel interessant zijn om de samenwerking, waar velen naar op zoek zijn, te stimuleren.

Sourced through Scoop.it from: www.frankwatching.com

Het is heel jammer, maar in Almere is geen plaats voor ideeën van burgers. De gemeente lijdt aan het ‘Not Invented Here Syndrome’. En dat is al 20 jaar zo, zolang ben ik online actief. Ze blijven erover praten en erin investeren, maar de burger doet níet mee. Komt een burger met een leuk platform dan zwijgen ze het dood. Vertel mij wat, David Kok werkt nb voor de gemeenteraad van Almere als ‘social media ambtenaar’, whatever that may be: hij weet het allemaal. Maar hij blijft zijn eigen bedrijven en die van zijn vriendjes naar voren schuiven. Zo maakte ik genoeg discussie platformen voor de stad, maar de gemeente omarmt het niet, zie: http://Vrijplaats.Almere.org

en https://www.loomio.org/g/1disCPT4/almere. Ik schreef er meer over op: http://bit.ly/1qMsnne

Ik ben geen onderdeel van de eigen cultuur van de stad Almere, ik ben een gevaar. Zo ziet men dat aan stadhuisplein 1. Schei toch uit, over dat samenwerken met de burger!

See on Scoop.itAlmere Smart Society

